Dokumente/Publikationen
|
Monographien |
NEUROMATIC PLAY |
2023 |
Ludic Society Magazine |
2016 |
VOID BOOK |
2016 |
Artikel |
The Neuromatic Game Art lab: critical play |
2023 |
NFT/UID/UBIK im Metaverse: eine ludisch-künstlerische Erforschung. |
2022 |
Critical Art with Brain-computer Interfaces. |
2021 |
Expanded Game Art and Neurointerfaces as Means of Produsage. |
2021 |
LUDICS: THE ART OF PLAY AND SOCIETAL IMPACT. |
2021 |
Ludic Manifesto |
2007 |
Play Fetish |
2007 |
Post-Monarchy CoPlayers in Tokyo |
2007 |
RFID Tagging Games. A Plymouth for Pl/a/ymouth. Situated Play. |
2007 |
Beiträge in Sammelbänden |
Ludic neuro-performances: An approach towards playful experiments. |
2024 |
KOPFGELD AND OTHER EXPERIMENTS |
2023 |
Ludic Method Ouvroir. Experimenteller FLOW in Kunst und Wissenschaft |
2023 |
LUDICS: The Art of Play and Societal Impact. |
2021 |
Sonstige Veröffentlichungen |
CRE|AIID. A brain-alded artistic Image generation game. Chubu University CMSAI International Symposium 2023 |
2023 |
FROG Conference Vienna |
2023 |
Nubes Mental. Objeto de Juego. |
2022 |
KUNST UND KULTUR DER DIGITALEN SPIELE |
2012 |
Light Image Imagination |
2012 |
Multiple Selves as Artist and Instructor |
2012 |
2010 Fractal Midsummer night’s Dream, Opera Schloss Werdenberg, Switzerland. |
2011 |
2010 Fractal Midsummer night’s Dream, Opera Schloss Werdenberg, Switzerland. |
2011 |
Forschung und Projekte
|
The Psycho-Ludic Approach. FWF/PEEK. Grant-DOI 10.55776/AR787 |
2023–2026 |
NEST |
2023–2024 |
SPIELEND SAMMELN |
2023–2024 |
Biological Interfaces, Ludic Cultures and Non-human Agencies. |
2022–2023 |
Neuromatic Game Art. FWF PEEK. AR 581 |
2020–2023 |
Games in Concert |
2016–2018 |
EU Forschungsprojekt TEF "Technology, Exchange and Flow" |
|
Preise und Förderungen
|
Medienkunstpreis der Stadt Wien 2020 |
2020 |
Leverhulme Post Doc research award, University of Plymouth, UK |
2011 |
EU-research project award, Humanities in the European Research Aerea (HERA) |
2010 |
Ausstellungen
|
AI Labyrinth. (Ausstellung). (Künstler*in), Offenes Haus Oberwart, Oberwart, BU, Österreich. |
2023–2024 |
KOPFGELD. LUDIC EIGENFACE CURRENCY CONVERTER GAME. (Ausstellung). (Künstler*in), Berlin, Deutschland. |
2023 |
Margarete Jahrmann & Talos Kedl. (Ausstellung). (Künstler*in), Leoben, ST, Austria. |
2023 |
‚Artificial Intuition‘, METAVERSE des Digital Francisco Carolinum. (Ausstellung). (Künstler*in), FC - Francisco Carolinum, Linz, OO, Österreich. |
2023 |
Mindworm. (Ausstellung). (Künstler*in), Wien, Österreich. |
2022–2024 |
I want to see Happy Monkeys. (Ausstellung). (Künstler*in). |
2020–2024 |
Neural Net Play – AI Emotion Play. (Ausstellung). (Künstler*in). |
2020 |
AAA PROFILER— SUBLIMINAL GAME ART. (Ausstellung). (Künstler*in), Los Angeles, CA, USA. |
2019 |
Cybernaut Sail. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Moskau (Österreich). |
2013 |
Play& Prosume: Technology, Exchange and Flow. (Gruppenausstellung). (Kurator*in), Wien (Österreich). |
2013 |
Play& Prosume: Technology, Exchange and Flow, März 2013, Kunsthalle Karlsplatz W. (Einzelausstellung). (Künstler*in), Wien (Österreich). |
2013 |
Ausstellung. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Bregenz (Österreich). |
2012 |
Propaganda/ Pervasive Prosumer Play. (Gruppenausstellung). (Kurator*in), Wien (Österreich). |
2012 |
PARALLEL VIENNA – KOPFGELD. (Ausstellung). (Künstler*in), Wien Stadt, WI, Österreich. |
|
ToyGenosonic/ Enter Act / Kunstmuseum Aaros / Aarhus / Denmark. (Ausstellung). (Künstler*in). |
|
[A]I MAZE. Das Spielerische AI Labyrinth.. (Ausstellung). (Künstler*in). |
|
Lehrprojekte & externe Lehre
|
Lehrprojekte & externe Lehre |
AI Labyrinths, mean Eigenfaces, Ludic Currency, Zero Action und Aktivismus im künstlerischen Spiel |
2023 |
AI Playing Matters: Margarete Jahrmann |
2023 |
Digital government |
2023 |
Spiel gegen die Regeln |
2023 |
Konferenzen & Symposien
|
BIOLUDIC LAB LAUNCH. (Workshop). (Veranstalter*in), Wien, Österreich. |
2024 |
Kunst – Spiel, Kunst – Werk, Spiel – Kunst (non-objectivistic work concepts in game art). (Workshop). (Veranstalter*in), Sevilla, AN, Spain. |
2023 |
Symposium: Bridging Bodies, Technology, Theory, and AI for Civic Resistance. (Symposium). (Veranstalter*in), Wien, Österreich. |
2023 |
Konferenzbeiträge
|
New Ways Of Staging Part II/CIVA/ Belvedere21 |
2024 |
Creative Days Vienna |
2023 |
Experimental Game Cultures beyond Ludic Biedermeier! |
2023 |
Hybrid Ludic Assemblages |
2022 |
Was sind Experimental Game Cultures? |
2021 |
Exhibition Game Conceptions |
2013 |
Urban Art & Exhibition Games |
2013 |
Urban Games Ready-Played |
2013 |
games and Culture |
2013 |
2nd European Immersive Education Summit |
2012 |
Game Art - The work of Margarete Jahrmann as game artist. Keynote |
2012 |
NEXT LEVEL GameArt |
2012 |
PROJECT SCIENCE FASHION |
2012 |
Blitzplay. Urban Game/ Nintendo DS Modification |
2007 |
Evening of the Ludic Society. DEAF Festival Rotterdam |
2007 |
Mythos Pong. Pong Dress |
2007 |
Play in Public Space. Pong Dress |
2007 |
Sex and the Game Console |
2007 |
Social Hacking. Commissioned art work at Plymouth Art Centre. |
2007 |
Design
|
AAA Thunder Play |
2021 |
Funktionen & Tätigkeiten
|
Mitgliedschaften |
Assessment Committee Professor Media Design, University of Aalborg |
2013 |
Jury Mitglied Games Content Award Vienna, ZIT |
2013 |
Jury Mitglied für European Interactive TV Conference series, Como, Italy. |
2013 |
Jury BMUKK media arts award/ emerging arts award 2010 |
2009 |
Sonstige Funktionen & Tätigkeiten |
Wir haben Herz |
2013 |
Play and Prosume. Vorträge, Screenings und Diskussionen zu aktuellen Strategien |
2012 |
Festivals
|
GameZ Festival Zurich |
2013 |
Performances
|
NEUROMATIC CHESS MADNESS |
2022 |
Pink Noise Brain Jam Session |
2021 |
ZERO ACTION IN THE SAVINGS BANK |
|
Science to Public
|
Öffentliche Auftritte |
Sema Code Dress |
2009 |
Skulpturen
|
Nubes Mental. MIND CLOUDS - clearing in times of war & peace |
2023 |
CODE_ COAT |
2013 |
Exhibition Game |
2013 |