Teachers and Employees

Hofer, Kristina Pia Projektmitarb., Univ.-Lekt. Mag. Dr. M.A.

Kontakt
Standort: Rosenbursenstraße 3 (Georg-Coch-Platz 2) Hochp.
Telefon: +431711332832
Fax: -
Mobil: -
E-Mail: kristina-pia.hofer@uni-ak.ac.at
Organisationseinheiten: Medientheorie, Kulturwissenschaften
documents/publications
edited books/publications
Sound | In Empty Rooms 2021
articles
"The Exercise of Listening also Means Listening to What You Read." 2021
"You Are Resonating With Ideas More Than With Frequencies." 2021
The Limits of Listening 2021
“You Don't Only Listen With Your Ears, You Also Listen With Your Muscles And Your Bones.” 2021
"Postfach & Anonym zwecklos" 2017
Introduction. Dated Formats Now: Material Practices in Audiovisual Art 2017
Questions & Answers: New Materialism, Old Media 2017
Repräsentation als agentieller Schnitt? 2017
Approaching analog amateur porn empirically: Video practices in Austrian swin... 2016
Exploitation feminism 2016
Pornografische Amateurfotografien im ÖKM, 1981-1989 2015
Pornographic domesticity 2014
Schau/Hörlust und Exploitationkino: Textur, Oberfläche, Exzess 2014
Vom Begehren nach Materialität 2014
chapters
Sonic Assemblies 2022
Zusammenziehen im Untergang 2022
"So könnte es also sein. Nice." 2019
Feministische Filmwissenschaft 2019
Dirty Sound: The Camp Materialism of "Blood Orgy of the Leather Girls" 2018
Amateurpornografien auf VHS. Empirische Annäherungen 2016
Escape from representation? Excess, meaning and materiality in exploitation cine 2015
reviews
Infektiöse Betrachtungen 2020
general documents/publications
Historicity in Motion. (Scientific Publication). (Author), Wien (Österreich). 2017
"Vinyl Terror and Horror" as Haptic Paracinema of Sound. (Conference Paper). (Lecturer).
Care as Caution and Concern. (Conference Paper). (Lecturer).
Countryside vs. Small Town in Herschell Gordon Lewis' Country and Garage R'n'R. (Conference Paper). (Lecturer).
Empfindung und Ermächtigung: queer_feministisches Zusammenarbeiten am GRC. (Conference Paper). (Lecturer).
Filmische Repräsentation als agentieller Schnitt. (Conference Paper). (Lecturer).
Score, Canon, Revaluation: Giallo Soundtracks and Contemporary Record Collectors. (Conference Paper). (Lecturer).
Sounding Beyond Binaries? Excess, Meaning and Materiality in Exploitation Cinema. (Conference Paper). (Lecturer).
Tactics of Rhythm and the Unfolding of History. (Conference Paper). (Lecturer).
Veränderungen von (Medien-)Öffentlichkeiten durch (digitale) AV-Medien. (Conference Paper). (Lecturer).
research and projects
A Matter of Historicity. Material Practices in Audiovisual Art
awards and grants
Award of Excellence - Staatspreis für die besten Dissertationen 2015 2015
Best Publication Award Gender & Medien 2015
exhibitions
Popfest Wien 2017 2017
teaching projects & external teaching
teaching projects & external teaching
Perspektiven künstlerischer und wissenschaftlicher Forschung: Kristina Pia Hofer 2023–2024
"don't need you" 2021
Body Humor, Body Horror 2019
Gastvorlesung "Materialität und Theorien filmischer Repräsentation" 2016
Leitung des Workshops "Feministische Forschung" 2015
conferences & symposia
Konzepte zu Sound (Art) Research. (Panel Discussion). (), Universität für angewandte Kunst in Wien, Wien, Österreich. 2023
1493 und 1943: Nullpunkte der Gewalt im Lavanttal. (Discussion). (Lecturer), Container 25, Wolfsberg, KA, Austria. 2022
The situated dancefloor: Artistic positions. (Discussion). (Lecturer), Zacherlfabrik, Vienna, Austria. 2022
Listening as / to / counter in_visibility. (Panel Discussion). (Lecturer, Organiser/Management), University of Vienna, Vienna, Austria. 2021
Workshop 3, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), Hildesheim (Deutschland). 2017
Workshop 3, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), New York, NY (USA). 2017
Workshop 3, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), Utrecht (Niederlande). 2017
Workshop 4, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), New York, NY (USA). 2017
Un/Gleichheiten Revisited: Jahrestagung der ÖGGF 2016. (Conference). (Attendance), Linz (Österreich). 2016
Workshop 1, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), Berlin (Deutschland). 2016
Workshop 1, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), Canterbury (GB u. Nordirland). 2016
Workshop 1, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), Vancouver (Kanada). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), Berlin (Deutschland). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), Berlin (Deutschland). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), London (GB u. Nordirland). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), Cambridge, MA (USA). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (Guest Lecture). (Organisation), Berlin (Deutschland). 2016
Zum Spannungsverhältnis von Journalismus und Wissenschaft. (Panel Discussion). (Lecturer), Wien (Österreich). 2016
Jahrestagung der Gesellschaft für Medienwissenschaft 2015. (Conference). (Attendance), Bayreuth (Deutschland). 2015
conference contributions
Sound as Material in Audiovisual Relations? 2023
Ana Threat plus 2 x Acetone FR-3 2018
Gestures of Urgency: Woolworths Choir of 1979 2018
"40 Jahre No Future": Punk, Repertoire und Retromanie 2016
Audio/Visual Dirt. Vom Begehren nach Materialität. 2014
Ausnüchtern am Aufmerksamkeitsmarkt? DIY-Ideale und Selbstoptimierungszwang 2014
audio
Voiler: Anhedonia 2022
Music for Dancing's Demons (Elizabeth Ward 2020) 2020
Voiler: 000 2020
The Boiler: BODY=DEATH 2018
concerts
Ana Threat: Live Soundscapes für Show Angewandte 2018 2018
functions & practice
journalistic activities
40 Jahre No Future 2016
Gitarrengröße, Not-So-Confidential 2016
All Hail The Pro! 2015
Crabs, crabs, crabs. Blood, blood, blood. Gore, gore, gore. A punk fairytale. 2015
fam_tastique! 2015
Do or die? Musikmachen, DIY-Strategien und feministische Selbstorganisation... 2014
general functions & practice
Peer reviewer 2017
Peer Reviewer 2014
performances
Elizabeth Ward: Dancing's Demons 2020
Veza Fernandez: Amadora Llama 2019
science to public
public appearances
Feministische Perspektiven wissenschaftlicher Karrierewege 2018